НАСТУПАЊЕ САВЕЗНИКА, ЈУН 1944—МАРТ 1945.
ПРОДУЖЕЊЕ ВАЗДУШНЕ ОФАНЗИВЕ ПРОТИВ НЕМАЧКЕ, ЈУН 1944 — АПРИЛ 1945.
После нормандијског десанта, ваздушна офанзива се непрекидно повећава. У другој половини 1944. тежиште је на изворима за снабдевање горивом, постројењима В 1 и саобраћају, а бомбардовани су и аеродроми и фабрике ловачких авиона, подморничке базе и подморнице и велики градови. У том периоду 8. вазд. армија и Бомбардерска команда тукле су фабрике синтетичког горива и рафинерије нафте у Немачкој, Чехословачкој и Пољској, а 15. вазд. армија рафинерије нафте у Румунији, Мађарској, Аустрији и Југославији (Оил Оператионс). До 28. августа постројења нафте у Плоештију нападнута су 28 пута. До краја августа производња течног горива у Немачкој смањена је за 23% у односу на производњу у марту. У периоду јун—август Немци су појачали бомбардовање са В 1 (у јулу и августу испаљивано је на В. Британију, првенствено на Лондон, просечно дневно по 100 летећих бомби В /), па су и савезници појачали бомбардовање фабрика, постројења и лансирних рампи тих оруђа. Средином 1944, немачка ловачка авијација још нвек је представљала снажног противника, па су у ваздуху често вођене жестоке борбе између америчких ловаца за заштиту бомбардера и немачких ловаца пресретача. Од септембра до децембра савезничка стратегијска и тактичка авијација тукле су немачки саобраћај (жел. постројења и водне путеве). Та дејства учинила су немачки саобраћај неуралгичном тачком целог привредног система.
Немачке. Од септембра британска авијација прешла је на дневна, а америчка у новембру на ноћна дејства. Крајем 1944. немачка ловачка авијација показује видне знаке слабости. У 1945. саобраћај и индустрија нафте били су примарни циљеви. У фебруару савезнички напади на немачке комуникације (операција Цларион) потпуно су паралисали немачки саобраћајни систем. Истовремено са нападима на саобраћај и постројења за производњу петролеја, нападани су и неки већи градови (Берлин, Дрезден и др.) и аеродроми (крајем марта и почетком априла 1945. у току само једне седмице уништено је 1738 авиона на 59 аеродрома). Сужавањем обруча савезничких снага у Немачкој, све је мање било циљева за стратегијско бомбардовање, па су коначно завршена 26. априла.
Материјали преузети из „Војне Енциклопедије“ – Друго издање, Београд 1970