Садашњост и традиција

ДОБРА ДЕЛА СЕ ПАМТЕ

И на наизглед малим стварима виде се принципијелност, добро васпитање, човечност, поштовање традиције.

Пример је и скромна свечаност одржана у Београду – старо здање у Француској улици 32, где су смештени вртић и дечји клуб, вратило је заслужено име које су идеолошки реваншисти хтели да избришу.

У питању је кућа знаменитe још у периоду пре Другог светског рата интелектуалне и политички опредељене породице Рибар. Доктор наука и адвокат Иван и његови синови, ратни народни херој Иво Лола и првоборац Јурица, живели су у тој својој кући која је остављена отачеству као легат. Синови су погинули као партизани у рату, а др Иван Рибар је више година, по ослобођењу од фашиста, био на челу југословенског парламента.

После октобарских такозваних демократских промена у Београду 2000.године, са здања у Француској 32 скинута је спомен-плоча, која сведочи о власницима који су се одлучили да свој иметак оставе у наслеђе народној заједници, превасходно омладини.

У поменутој кући, на територији општине Стари град, налази се предшколска установа „Наши дани“. Скромна свечаност, организована у сарадњи Општинског одбора СУБНОР-а и васпитача у вртићу и дечјем клубу, употпуњена је враћањем на фасаду спомен-плоче „Дом породице Рибар“, а на зидовима соба су изложене фотографије  из живота познате и признате породице.

На свечаности је, у краткој речи, председник СУБНОР-а Србије проф. др Миодраг Зечевић нагласио да је из породице Рибар, заједно са породицом Лолине веренице Слободе Трајковић, током Другог светског рата погубљено девет чланова:

„Дан сећања и захвалности има шире значење у години када се обележавају седам деценија од завршетка Другог светског рата и повратак слободе у Београд и Србију“.

Има широм наше земље још, на жалост, места и различитих објеката и улица, којима су острашћени идеолошки реваншисти и супарници одузели име најсветлијих личности и догађаја из славне Народноослободилачке борбе и традиције народа који се увек опредељивао за слободу, равноправност и против сваке врсте искључивости.