Неприхватљиво

КАДИЊАЧА НИЈЕ МЕСТО ЗА  МАНЕКЕНЕ

Још један неприхватљив потез, овог пута стигао из Ужица уписаних у историјску мапу света и као прва голема ослобођена од фашиста територија на почетку Другог светског рата у нашем делу Европе, под славним именом Ужичка Република, унео је жишку у пласт сена – реаговање разнообразне узнемирене јавности што се, увођењем манекена у Меморијални комплекс на Кадињачи да би снимили рекламу фирми из Чачка, свесно и недопустиво нарушава пијетет према сенима храбрих партизана из гласовитог Радничког батаљона погинулих у најезди хитлеровске фашистичке армаде новембра 1941. године.

Извођачи ”модног перформанса”, заоденути кабаницом одобрења Народног музеја у Ужицу, објашњавају како су манекенке биле прикладно одевене, а директорка установе културе (чије поједине поставке, не само случајно речено, нико чињенично упознат о круцијалним догађајима и личностима из Другог светског рата, не може прихватити) саопштава како је њен кустос пратио сеансу на Кадињачи, са свим се сагласио, а онда, скупа одлучили да и сам улазак у Меморијални комплекс у таквој намери није очигледно скрнављење.

Читава кампања, како је (према медијима) назива директорка Народног музеја у Ужицу, није никаква промоција грандиозног споменика и културно-историјског наслеђа Србије, већ безобзирна комерцијализација и готово презир према сенима погинулих партизана у одбрани одузете слободе.

Споменик на Кадињачи је под заштитом државе и сваке године, на дан погибије јунака што се нису плашили смрти, Влада Републике Србије и СУБНОР Србије заједнички одржавају, уз масовну посету, комеморацију неустрашивом Радничком батаљону и још неколико партизанских одреда.

Због тога Председништво СУБНОР-а Србије са индигнацијом одбија манипулацију са часном Кадињачом у чврстој вери да ће и надлежни државни органи зауставити могући и, ето, понегде већ постојећи манир појединаца да ништа није толико свето уколико некоме доноси профит.

Ужичка Кадињача, Шумарице у Крагујевцу, Црвени крст у Нишу, Краљево, Јајинци, Вранић и друга стратишта широм наше отаџбине, из разних ослободилачких одбрамбених ратова, као и светилишта на Косову и Метохији, нису места за доказивање маркетиншких експерата обучених на правилима друштва које код нас не могу и неће имати прођу.